woensdag 4 november 2015

Kraamzuster Babs...


Lieve mensen,

Vandaag heb ik mijn klei gepakt, en heb geboetseerd,
dit was al lang geleden..
En iedere keer als ik na een tijd mijn boetseerwerk op pak
vind het het zo zalig om te boetseren, en vraag mezelf dan af 
waarom ik niet vaker boetseer...
Ben met een opdracht bezig, dit wordt een poes in
Marie-Antoinette stijl...ik heb een leuk begin gemaakt..
Maar nu wil ik ook mijn geboetseerde kraamzuster Babs
laten zien...ik maakte haar al lang geleden hoor, maar ik
vind haar nog steeds zo leuk.
Ze is namelijk zo kordaat en vol humor..dit straalt zij dan
ook uit met haar pretoogjes en vrolijke muizensnuitje.
Kraamzuster Babs verzord alle jonge kersverse kraammoedermuizen,
en babymuisjes met zoveel liefde en plezier.
Bij ons zit het beroep van zuster in de familie, mijn oma 
zussen en ik zelf hebben dit beroep allemaal gehad.
Nu is mijn dochter ook weer zuster..of zoals ze het nu
noemen verpleegkundige..
Ik heb een diep respect voor alle mensen die een verzorgend beroep
hebben...het is zwaar en deze mensen zijn vaak onbaatzuchtig!
Kijk dit is ze...kraamzuster Babs..
Vind haar zo'n lekker muizenbeesie...
Geweldig zoals vroeger het zuster uniform was...
Allemaal keurig op een rijtje...zo geordend en zo netjes en schoon...
Voor straks een fijne avond,
toedelssss
Marjke
XXX